Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, mars 09, 2005

Newsflash: Foreldre ansvar for barn

På forsiden av Aftenposten i dag står det med fete typer (pun intended): Foreldre skyld i barnas fedme. Foreldre har visstnok "et kjempeansvar for barnas kosthold og fysiske utfoldelse". HÆ?!

Dette går ikke an! Når staten først overlater til private å reprodusere befolkningen så kan de da ikke la det skje uten innsyn og restriksjoner. Hvis ikke kommunene gjør noe så må staten gripe inn. Det tar seg ikke ut at det rike sosialdemokratiet Norge overlater et så viktig ansvar til privatpersoner. Vi snakker tross alt om mennesker som ikke selv klarer å spare til egen pensjon, prioritere sykehusforsikring, velge skole, som må beskyttes mot kapitalkreftene på arbeidsplassen og ikke bør forhandle om egen lønn. Og det i tillegg til manglende evne til å trykke på "Dørene åpnes" knappen på bussen, som jeg har vært inne på tidligere. Hvordan skulle vel verden sett ut om barn blir overlatt til sine foreldre sånn helt uten videre?

Jeg tillater meg å komme med noen forslag. Først og fremst må vi få slutt på at private får barn. Befolkningen må åpenbart få tilgang på statlig subsidierte prevensjonsmidler. Øl tilsatt p-piller kunne fungert fint for meg. Barn er dessuten uhygieniske og bråker, og burde derfor oppdras på isolerte steder i anstalter med kvalifisert personell på vakt døgnet rundt. Hva med Bjørnøya? Dernest må vi finne en måte å integrere disse barna sakte men sikkert inn i samfunnet etter fylte 18 år. Dette er en sak for departementet og jeg forlanger at de setter ned en komité umiddelbart!

1 kommentar:

Anonym sa...

If anyone needs home remodeling ideas ... Remodeling your home tips and more can be found at http://remodeling11.com/bee.pl?ki=master&remodeling=home