Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, august 26, 2005

Oslo, mitt Oslo

VamPus gikk i dag fra Jernbanetorget til Nationalteateret i strålende solskinn og yrende folkeliv. Det er sjeldent jeg er i sentrum, men noen ganger er det verdt å se hvor mangfoldig og levende lille Oslo kan være. Nede ved Jernbanetorgt står en politibil og fire blide politimenn står rundt den og pludrer med hverandre. Nedover gaten kommer en ganske forsoffen type med et stort skilt hvor det står "Hjelp, jeg må ha heroin, men trenger penger". VamPus støtter selvsagt en god sak, og gir mannen noen kroner mens politimennene ser på uten å løfte et øyebryn. Vakkert!

Karl Johan vrimler av artister - menneskelige statuer, tegnere og gatemusikanter. To gutter spiller Beatles-låter med så stor innlevelse og humor at folk stopper opp, klapper og ler. Folk i Hydro-uniform deler ut informasjon om gratiskonserten med a-ha i Frognerparken i morgen. Arbeiderpartiet ødelegger for gateselgerne med å dele ut gratis roser. Folk spiser is, shopper, koser seg med en utepils i høstsola. Når VamPus endelig kommer til Spikersuppa er hun så blid at hvert eneste parti nedover antakeligvis tror at hun er en fornøyd velger og vil stemme akkurat dem siden hun vinker og smiler til (nesten) alle.

VamPus elsker virkelig Oslo - en strålende liten by! God helg!!

7 kommentarer:

Gili T sa...

Duverden nesten smitsomt.. ;)

Anonym sa...

Jeg tror man må være fra oslo eller noe for å like tiggere og gatemusikkanter. Spesielt den siste kategorien jar jeg problemer med. Umusikalske jammerorkestre skulle jeg gjerne sett deportert til cuba øyeblikkelig, eventuelt kan de henges i sine egne gitarstrenger... Så jeg kan få gå på gata i fred ;)

Takk Gud for iPod!

Anonym sa...

En strålende hyllest til Oslo. Kunne vi bare fått sendt alle politikerne og valgbodene til steder hvor de trenger dem, ville byen vært helt herlig!

Anonym sa...

harald, gatemusikantene holder seg da for det meste i karl johan? veldig enkelt å unngå ;)

Kristin Storrusten sa...

Hjemlengsel i en stakkars folkehøgskoleelevs forviste tilværelse til en bygd med én Hydro Texaco med tilsvarende overbefolkning av rånere i Volvoene sine...

Anonym sa...

Very nice site! » » »

Anonym sa...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. gay shorts funny adult video chrysler neon call center outsourcing Free nude camping pictures