Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, februar 16, 2007

Rats

- Mamma, hva er det for noe?

VamPus ser vantro på smsen fra Søs og øynene til Pusedyr nesten buler ut i det han hopper opp og titter på bildet på mobilen. Det blinker i tanngarden hans.
- Bestemor har visstnok kjøpt to rotter. Brødre.
- Har bestemor kjøpt rotter til meg? Jeg liker bestemor...
- Ikke til deg, pelsdott.
- ... og kjøleskapet hennes, roper Pusedyr mens han skynder seg over gulvet.

Det klinker og klanker på kjøkkenet. Pusedyr har satt matskålene oppå hverandre og puster tungt mens han skyver de bortover gulvet.
- Når...drar..vi?
- Når drar vi hvor?
- Til..*pust*..bestemor, vel?
- Vi skal ingensteder, din hårball. Hvorfor vil du plutselig ut og reise, du som pleier å bli helt krakilsk i buret og bilsyk på veien?

Pusedyr stopper opp og ser granskende på VamPus.
- Er du helt imbesil? Bestemor har kjøpt rotter. Til MEG.

Right. Neste gang VamPus skal ut og reise kan det bli interessante meldinger fra den faste pusevakten.

3 kommentarer:

Maren sa...

Jeg liker kattepusen din. Mye tæl.

Vi snakker verdenshersker-oppførsel.

Anonym sa...

Pusedyr er en bra katt! Skikkelig diktator-tendenser, ja :)

Et år ga kattene (mamma) pappa tre byggesett til fulgekasse til jul, under parolen "hjelp til selvhjelp".

Kunne dette vært noe for Pusedyr? Fuglekasse utenfor vinduet med innbygget katteplatform under?

Anonym sa...

Bare for å si min mening i ytringsfrihetens navn så ble jeg temmelig lei den kattepusen din allerede første gangen. Men jeg skjønner jo at andre katteelskere synes dette er morsomt.

Men jeg finner bloggen din mer interessant ellers.