Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, mars 17, 2008

Five things you didn't know about me

So. I hate meme's, but will make an exception for personal friends. Kristine Löwe has tagged me, so here goes:

1. Uhm. What haven't I already written about. One-night stands, long lost – now found – father, bizarre family, drinking, wanting to be an astronaut, eating disorders. Is there anything you don't already know? You freak.

So. Right. I do have a Celine Dion-album. But then again I also have Shakira. And Spice Girls. And my excuse for having a Westlife-album, is that my grandmum likes one of the songs. I was getting it for her. I just don't see her that often. That's my story anyway, and I'm sticking to it.


2. When I started my job before the current, I sent a notice to one of the financial papers to include me under their weekly feature «newly hired». They printed the notice. Illustrated by a picture of me smoking a joint. I told my conservative new employer it was a cigar. That would be the worst rolled cigar in the history. I was young, libertarian and wanted to change the laws...

3. I've seen Band of Brothers, the full series, more than ten times. My favorite episode is Crossroads. I had a thing for Damian Lewis. Then for Ron Livingston. And Donnie Wahlberg. Oh. Heck. I have a thing for men in uniform. Is that so wrong?

4. I've done shooting training (guns). I also took my hunters exam (rifle). While I was still a vegetarian. Then again I also had piano lessons when I was younger. I hate piano almost as passionately as I hate guns, but admits that guns are sexier. Or put it this way – I look better with a gun than with a piano.

5. It has dawned on me lately that I would've liked to have kids one day, but now that I've turned 35...erm.. 29 and some months, it's not very likely.


And because I'm such a good girl, I'm not gonna forward this one. Why in English? Because the request was in English.

10 kommentarer:

Anonym sa...

og engelsk rocker \o/

Menn i uniform er supert, men den greia med våpen skjønner jeg ikke helt.

Swazi sa...

Unger er ikke for seint, men musikkinnkjøpene dine må du brenne for.

Jeg hater alt som heter våpen, men jeg har en luftpistol (lånt på fjerde årdet eller noe sånt) liggende. Av og til tenker jeg at det det hadde vært kult å ladde den og skyte på gamle damer. Men så kommer jeg på at da blir jeg sikkert kasta ut av borettslaget. Det er _det_ som er problemt altså. ;)

Anonym sa...

Sjokkerande.

2 - Så du er altså den andre ukjende dattera til Åge Aleksandersen? *ringer SE & HØR* ... pensjonen er sikra.

4 - "I look better with a gun than with a piano." Spesielt dersom du skal ha den/det på innerlomma ...

Eg er på ein måte letta over at utfordringa ikkje var "Five things you don't want to know about me"

Anonym sa...

hmmm,
Jeg har faktisk en hel del våpen (i våpenskap) men synes ikke de er "sexy" ...kanskje fordi jeg er mann ? :-)
På den annen side synes jeg de kan ha estetiske kvaliteter i likhet med enkelte instrumenter, verktøy ..osv.
Dette er en litt ubestemmelig kombinasjon av funksjonell form, materiale(overflatestruktur, osv). De som har holdt klassisk Leica, en sekstant eller et mekanisk presisjonsinstrument i hendene vet kanskje hva jeg snakker om?

Jeg tror for øvrig du ville ta deg riktig supert ut ved siden av et piano, -atskillig bedre en med våpen, faktisk: Sistnevnte fordrer vel noe med fasong som Croc's på føttene, jeg sier ikke mer :-)

Cassanders
In Cod we trust

fristatprinsessa sa...

Major Winteeeeers!

Men hva med Speirs?

johnmagnus sa...

Ein kan posere sexy oppaa eit piano...

Anonym sa...

Litt skuffet over mangelen på ting jeg ikke visste fra før. Innholdet i nattbordsskuffen f.eks ;)

Anonym sa...

Jeg synes personlig at en programmerbar kalkulator er langt mere sexy enn en skyter.

Hvorfor ser vi "helter" med skytere i henda overalt på TV og film men ingen med kalkulator?


Hilsen HP38G-eiende drage lun.

VamPus sa...

swazi: Det er fire cd'er av rundt 250, da...
fristatprinsessa: Jo, Speirs er lekker - men jeg klarte liksom ikke få helt sympatien etter at han skjøt krigsfangene.
nessie: hmmmmm....
drage lun: Geek. Seriously. Men får du programmert den til å ha et tog som tøffer over skjermen?

Anonym sa...

Vampus: Slikt fikset jeg på min gamle Casio FX702P, som dessverre ikke funker lenger.

Geek? Det stemmer. Dødsskuffende at damer digger skytere og JamesBond-aktige tullebukker som vifter med dem, istedenfor Unix-guruer.

Hva har en Luger som en OpenBSD-boks ikke har?

Håper en dag VamPus innser at det er vitenskapsmenn og teknologer som bringer verden fremover, ikke dårlige sangere og Hollywood-tøysefanter.

Ellers er jeg spent på flere innblikk i til nå for fansen ukjente deler av VamPus' Verden.


Hilsen geeky drage lun.