Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, mai 23, 2008

NRK viser Conradi-bilder

Som noen sikkert husker, publiserte VamPus et sladdet bilde av Kåre Conradi fra mobilen han hadde mistet, og avpubliserte etter helt rettmessig kritikk fra leserne. Nå skal NRK vise ett av bildene i programmet "Coming up" med Sigrid Bonde Tusvik (for øvrig ei utrolig hyggelig jente - var hos oss i Studio 5).

NRK får forsvare seg selv, men dette er unektelig en morsom kommentar:

- Jeg synes ikke noe om at de er med på å spre slike ting som finnes på nettet. Det bør ikke være innenfor rammen NRK skal ha, sier leder Kjellaug Nakkim i Kringkastingsrådet til VG Nett.

Ikke spre slike ting som finnes på nettet? Som... nyheter, kommentarer, mediekritikk og underholdning?

Oppdatert: NRK følger i VamPus' fotspor :-)

---

Kristine Löwe har forresten en morsom kommentar om journalisters vs. bloggeres holdning til å dele informasjon.

2 kommentarer:

Lindkvist sa...

Hmmm, jeg er sikkert en av veldig få personer som aldri fikk sett de bildene.

Anonym sa...

Jeg vet at det ikke er noen trøst, men du gikk ikke glipp av noe ...